Sayfalar

Artconsept Resim Çerçeve sitesi www.artconsept.com dan istediğiniz çerçeveye sahip olabilirsiniz.

4 Şubat 2014 Salı

REMZİ TAŞKIRAN

Adıyaman (1961) doğumlu Remzi Taşkıran, ailevi nedenlerden dolayı küçük yaşlarda verildiği Adıyaman Yetiştirme Yurdu’nda 18 yaşına kadar devlet korumasında kaldı. Yetiştirme Yurdu’nda tahsil hayatını devam ettiren Remzi Taşkıran, resime olan ilgisinin öğretmenleri tarafından fark edilmesiyle, resim yapması konusunda yönlendirildi.

REMZİ TAŞKIRAN


Yetiştirme yurdundan ayrılmasının ardından zor bir dönem geçiren Remzi Taşkıran, vatani görevi esnasında resim yapma yatkınlığını daha da geliştirdi. Askerliğini tamamladıktan sonra da İstanbul’da bir süre basın ressamlığı yaptı, akabindeyse kendisine ait resim atölyesinde profesyonel resim çalışmalarını sürdürdü.
Devlet korumasındaki yetiştirme yurdu çocuklarının 18 yaşından sonra hiçbir güvencesi olmadan toplum arasına bırakılmasının toplumsal bir sorun haline dönüştüğünü gözlemleyen Remzi Taşkıran, “kader kardeşlerim” diye tanımladığı yurt çocuklarının sorunlarının devlet yetkilileri tarafından fark edilmesi ve dayanışmanın sağlanması için İstanbul Yurtayder (Yetiştirme Yurdundan Ayrılanlar Derneği) adlı derneğin kurucuları arasında yer aldı.
Bu zamana kadar 11 kişisel resim sergisi açan Remzi Taşkıran, birçok karma sergilere de katıldı. Yurtiçi-yurtdışı özel ve devlet koleksiyonlarında yapıtları bulunan Taşkıran, resimle alakalı görüşlerini şu ifadelerle tanımlıyor;
“Ben resmi yaparken değil,onu kurgularken yoruluyorum .Resimlerimin bitmiş hali benim için hiç de sürpriz olmuyor.. Çünkü bitmiş halini sanki önceden görüyorum.Renklerle aramda bir aşk yaşarım; onlarla konuşur,sohbet ederim;.Benim yaşam enerjim resim yapmaktır.İnancım odur ki sanat duygu ve düşüncenin yetenek avantajıyla dışa vurumudur.Benim gibi eğitim almadan sanat yeterliliği olanlara ‘Allahtan vergili’ deniliyor ,doğrudur. Çünkü ben rüyalarımda bile resim yapardım.Sanat bana göre para kazanma mesleği olmamalıdır yaşamın döngüsü ve profesyonellik bunu gerektiriyor.. Resim yaparak geçiniyorum.Eğer hiç resim satamasaydım yine de resim yapardım.Çünkü Canlılar yemeden yaşayamazlar,sanatçılar da üretmeden asla ve asla yaşayamazlar.Sanatla yaşama karşı her türlü duygu ve düşüncelerimizi ifade edebiliriz; olumlu ve olumsuz yönleri eleştirebiliriz.. Sanat bir dışa vurum eylemidir.Sanatçı doğayı aynen taklit etmemeli; görünmeyeni görmeli ve hatta tamamen doğadan bağımsız kendi iç dünyasını soyut temalarla estetik bir biçimde ifade etmelidir Ruhunu ve yüreğini ortaya koymalıdır…”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder